Gold Digger

Såhär låter det just nu hemma hos oss här i Vienna

Jag: Mitt ex har stämt mig.
Han: Varför då?
Jag: Han vill ha 2000 euro.
Han: Vill han ha stryk?

Haha. Skämt åsido. Jag lovade att hålla käft om detta men att hålla tyst är inte min bästa sida direkt.
Något jag insett med tiden är att jag inte är perfekt, men jag är alltid ärlig. Ingenting jag skrivit på denna blogg har varit förtal, något mitt ex tycker.
Jag tar rollen som förebild extremt seriöst, och att visa mina yngre läsare hur ett förhållande INTE ska se ut tycker jag är viktigt.
Jag har aldrig ljugit om att han kunde kasta ut mig när det var iskall vinter för att ”lugna ner mig”, eller hur han stängde in mig i sin lägenhet för jag kunde ju gå ut och flirta med andra.
Eller hur han inte respekterade att jag inte ville ha sex, för han var ju kåt och vi var ett par.
Detta är våldtäkt, och bara för att det inte innehåller våld och slag är det inte mindre allvarligt.
Vi tjejer måste stå upp för oss själva, och inte skämmas. När ni skriver mejl till mig om hur jävla kasst ni mår svarar jag er alltid. Det är min plikt.

Så, jag är stämd för jag skrivit om mina erfarenheter. Jag har ALDRIG nämnt något namn, men trots detta har jag gjort mig skyldig till förtal.
För jag skrivit sanning, och försökt hjälpa andra.

ichliebedich

 

Vi avdramatiserar detta med en gulligullbild. Hehe.

10 reaktioner på ”Gold Digger

  1. Fy fan vilken jävla skithög! Ursäkta min franska, men blir så upprörd när jag hör om (& har själv upplevt) hur många killar beter sig kring sex & vad de tror de kan kräva. Och nu har han stämt dig, vilken mogen & normal man.

Kommentera

