No worries

Jag vet att jag har många unga läsare här på bloggen, likaväl som många äldre…
Men detta inlägg tänkte jag mest ägna åt er yngre som fortfarande har ett svart moln av osäkerhet kring er.

Jag tror vi alla föds med ett gott hjärta, det gör jag. Ett spädbarn har inga dolda agendor, för den förstår inte. Att vi sedan blir om vi blir när vi blir äldre handlar om uppväxt, genetik och vår omgivnings prioriteringar.
Ibland är jag för förlåtande, jag är för snäll. Under min uppväxt lät jag de flesta köra över mig bara för jag ville bli ”omtyckt”.

Men varför är det viktigt? Vad spelar det för roll 100 år om man var populär i högstadiet eller inte? Du kommer troligen ligga och ruttna i en grav ändå.
Vi har sån tur att vi får finnas till. Leva. Uppleva allt… Ändå är vi otacksamma.

Jag har inte haft en lätt uppväxt, jag har blivit sviken av en person som stod mig otroligt nära i 15 år. Har ni någonsin hört mig gråta ut över det?
Att leva ett liv i sorg och osäkerhet är inget för mig längre. Jag förtjänar alltid det bästa, och det gör du också.
Jag tror att vi människor måste vara starka i oss själva, strunta i vad andra tycker. Det kommer alltid finnas någon som inte gillar dig… Men också människor som gillar dig precis som du är.

 

1463968_10151864386324340_2100892719_n

Gör dig aldrig till för att passa in i någon annans mall. Det är slöseri med tid, jag lovar. Livet är för kort, så ut och njut av att just vara du.

 

11 reaktioner på ”No worries

  1. Vilken fin inställning du har, men ibland när allt rasar samtidigt kan det vara så svårt
    Att hitta tillbaka igen, tillbaka till sig själv, jag kämpar.

    Mvh Linda

Kommentera

