Life is a bitch and then you die

Nu är det såhär, jag vill inte få denna blogg att bli någon fjortisdagbok där jag skriver om känslor. Men jag behöver er hjälp, för att vara ärlig.

SAM_5002

De senaste veckorna har jag sporadiskt träffat någon. Det har gått från oskyldig flirt, till att byta nummer, sedan ses, och nu tala i telefon varje kväll och vakna upp med ett hål i bröstet.
Är detta förälskelse eller bara illusion?

Mitt problem är att släppa loss, verkligen öppna upp mig. Jag litar inte på honom, och han litar inte på mig. Vi har nog båda varit med om personer i våra liv som kastat oss i soptunnan för att sedan skicka oss till kremering.
Skulle jag ”släppa loss” och tillåta mig själv att vara kär, riskerar jag att bli sårad… Så jag håller mig undan.
Behåller rustningen på.

Allting var helt perfekt tills igår, när vi hade umgåtts hela helgen för att han tog sin lediga helg att åka från Österrike där han jobbar till Berlin för att träffa mig. Vi sa hej då vid 7 på morgonen och han skulle åka till min lägenhet på dagen för att ge mig en ”good bye kiss”.

Jag försov mig. Vaknade tre, och vi skulle träffas två. Självklart var han förbannad och undrade vad för brud jag var som dissade honom. Så jag tänkte,
”Fan, nu kommer han tro att jag är en idiot”
”FAAAAAAAN”
”Detta är min förbannelse, varje gång jag får lite kärlek i mitt liv blir det ett helvete”
”Jävla skit, bara att gå vidare”

Så… Jag bölade. För jag blev förbannad att jag försov mig, att allting gått åt helvete, att han kanske hatade mig nu.
Jag visste att han inte litade på tjejer, och nu detta. Han trodde att jag var en utav de tjejer som är rövhål.

… Vi pratade hela kvällen på telefon. Saker och ting löste sig, men nu undrar jag… Ska jag avsluta detta medan vår ”förälskelse” är färsk eller ska jag försöka se vad det leder? Jag tänker på honom hela tiden, men han jobbar i Österrike och kommer bara till Berlin några gånger i månaden för att träffa vänner och mig.

What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do… What to do…

 

 

 

 

12 reaktioner på ”Life is a bitch and then you die

  1. Jag tycker det här låter som något som kan vara begynnelsen på något fint, som du ska följa upp.
    Jag säger inte att det är bra att bli sårad, MEN det kanske är bra att ni har lite liknande erfarenheter inom det, så att ni båda vet hur ont det gör och därmed kanske vördar den andras kärlek mera, är försiktigare, och tänker efter mera på vad som gör ont..? För att man inte vill att det ska hända igen, varken åt en själv eller åt nån annan. Så jag tycker du ska hålla kontakt och se vad som händer. Att han bor så långt borta är givetvis jobbigt, men kanske bra sådär i början i och med att då lär ni känna varandra långsamt, och blir inte ”för utsatta” för varandra till en start. Skynda långsamt. Vilket jag tror att är bra om man bär på hjärtesorg.
    Man kommer inte ifrån att du riskerar att bli sårad om du ger dig hän till det här, men samtidigt så riskerar du ju att missa så mycket som kan ligga i den här chansen om du bara låter den bli….

  2. Jag tycker du borde tänka på att du gillar honom och alltså borde chansa på honom.
    Att du försov dig är en liten grej det kommer säkert mycket större problem.

  3. Kör på! Om du e kär, eller håller på att bli kär i snubben är det ju bara att köra på. Blir dina känslor inte besvarade så tog du ju chansen iallafall. Samtidigt är det ju bra att vara realistisk, och inte bli förblindad. Avståndet mellan er är ju ett stort hinder. Att bara träffas några få gånger i månaden skulle inte funka för mig.

    Men.. är det äkta så löser det sig nog rätt fort 🙂 Annars är du bara hans leksak.

  4. Detta kanske låter gammalt, men det är sant.

    Om du går vidare och blir sårad så gör det ont i början men du reser dig upp, det gör man. Livet går vidare och du behöver inte blicka tillbaka.

    Om du avslutar detta nu så kommer du alltid att undra och säkerligen ånga dig att du inte provade, och vi vet att ånger är det värsta.

    Så ge det en chans och se vart det leder!

  5. Om jag var i din sits skulle jag träffa honom när han kommer osv men kanske inte ha något seriöst! Men om ni är menade för varandra så kommer det funka till slut men jag skulle inte satsa allt från början. Men det är ju bara jag! 🙂
    Kram

  6. Jag tycker du ska känna efter vad du vill.
    Känner du att du vill prova på och se vart det tar vägen eller avstå och undra hur det skulle vart.
    Saken är oavsett vad du väljer så får du något från det, antingen öppnar du upp dig till kärlek och får erfarenhet eller så väntar du tills du känner dig redo och säker i dig själv.
    När man är nykär ska man inte direkt kasta sig in i förhållande, kanske ta ett steg tillbaka och se vad är det man är ute efter, vad vill man själv ha av livet och vad vill man göra tillsammans.
    Den som är oftast i vägen för sig själv är just du själv.
    Livet handlar lite om att kämpa!
    Detta kanske låter lite knasigt, hoppas du förstår lite i vad jag menar 😀

  7. Absolut ge det en chans! 🙂
    Se det som en bra grej att han bara kommer till Berlin då och då, du är en konstnär i behov av din egentid så på så sätt slipper du något plåster också 😉 Samt att han inte är där hela tiden är en bra träningsmetod för att lära dig tygla dina känslor och ditt tålamod.
    Att du vart så ledsen för att du missade och att han skulle hata dig därför är ett tecken på att du inte tror att du är värd att älskas om du inte lever upp till minsta förväntan, men DET ÄR DU. Ta din frihet att våga fela och inse att det inte definierar dig, och om han inte stannar på grund av en sån sak som såå lätt händer så är han inte rätt.

  8. Jag tror att man måste våga för att vinna. Våga riskera att bli sårad, våga riskera att falla. I slutändan kommer du finna din storvinst. Kanske är det denna killen, kanske en annan. Men genom att backa och stänga utegång efter gång får du ingenting. Dessutom måste du hoppa ur boet (från rädslan). Din rädsla kan annars sluta som självuppfyllande profetia. Var rädd om dig och om honom… VÅGA CHANSA!! Och våga riskera!!
    Kram och lycka till i ditt/ert beslut 🙂

Kommentera

