Little Widerstedt part#1

Ibland undrar jag varför jag blivit som jag är. Vad skapade mig till den person jag är idag?
Min kära barndomsvän var här i Berlin med mig förra veckan, och vi hade en konversation.

Jag har svårt att öppna upp mig, på riktigt. Det är aldrig som om jag riktigt ”når dit”. Alltid är det något jag håller kvar när jag lär känna nya människor.
Det finns saker jag aldrig berättat för någon, inte ens min läkare (ha ha.) Stänger in minnen i min personliga kista, och låser. Det är inte sunt, man ska inte vara så kall som jag är.

Med kall menar jag inte att jag inte har känslor, för det har jag. Men… Kall i den mening att jag inte kan skapa nya vänner. Visst umgås vi, skrattar, pratar, gråter… Men jag är aldrig ”mig själv” med dem. I själen är jag inte där.

1342_39634449339_9816_n 4581_84043364339_4465738_n

 

15 och 16 år. Likadan då. Spejsad på ytan men spejsad på insidan med.

4 reaktioner på ”Little Widerstedt part#1

  1. Så är jag med. Har dåliga erfarenheter av att öppna mig. Det finns en ny matroshka docka innanför den jag öppnat. Jag låter ingen komma åt den innersta kärnan. Beroende på hur det första skalet mottogs får nästa skal öppnas och nästa.

  2. Du är inte där i själen, men ni skrattar och gråter tillsammans? Hmm…

    Det finns gränser för hur mycket man ska och kan dela med sig av sitt inre. Vi är trots allt individer. Jag tror inte att du är kall, bara frisk 🙂

    Förresten, on topic-tips: läs om Joharis fönster.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Joharifönster

    BTW Litet orolig för vad du skall hitta på nu den 29e; jag har inte fullt förtroende för din självbevarelsedrift. Ställ inte till det för dig, snälla Hanna!

  3. Mycket intressant !! Aldrig hört om Johari förr. Ligger mkt i detta. Det svåra är att ta emot feedback och kunna hantera den rätt. Många tar feedback som kritik och blir skitsura. Kanske tyder på dålig självkänsla. Allting är ett enormt vågspel. Mkt mkt svårt faktiskt och mycket i kommunikationen mellan människor tror jag tyvärr är och blir missförstånd. Jag undrar också vad fanken som händer om 4 dagar. Vi får la se 🙂

Kommentera

