Weak

Jag har känt mig väldigt tom de senaste dagarna. Vet inte varför, men det mesta känns meningslöst. Går mest runt och stirrar, försöker fylla tomrummet genom ytliga ting så som kläder, skor och väskor*. Inte för det spelar någon roll, men det är snabba kickar.
Ett litet tag får jag känna mig lycklig, men sedan kommer den mörka skuggan och omfamnar mig igen.

Tomhet.

Det är något i mitt liv som saknas, ett rum att fylla med vackra ting. Inte döda ting, utan vad som är äkta. Ibland tror jag att jag är deprimerad, eftersom jag har perioder i mitt liv där allt känns meningslöst. Det är liksom,
”Varför ska jag göra det här? jag kommer ändå dö någongång, det spelar ingen roll” Jag kan lika gärna gräva ner mig.

Nu kanske jag överdriver, men jag hatar att känna mig tom. Det spelar ingen roll vad jag gör, den där äckliga känslan är ändå alltid där. Vad är det jag behöver för att verkligen vara lycklig? Jag är inte deprimerad, inte alls.

Men tomheten, den kväver mig.

Hur kan en person vakna upp varje dag, leva precis det liv denne vill leva… Men ändå är det inte tillräckligt? Är jag bortskämd? Vad är det för fel på mig egentligen?

punishment

11 reaktioner på ”Weak

  1. Tomhet är ett symptom av Borderline. Nu känner jag inte dig alls men av bloggen att dömma verkar det som att du har mycket drama i dina relationer och du har målat många skurna handleder så det får mig att undra om det kan vara så. Värt att kolla upp iallafall om det skulle va något man kan få hjälp med. Fortsätt göra det du gör, du e grym!

  2. Kanske är det just det. Du har precis allting du alltid velat ha, alla dina drömmar har blivit verklighet, så nu vet du inte riktigt vad du ska drömma om. Du borde skaffa en ny dröm! Kanske hitta kärleken, eller något helt annat! Helt upp till dig ju! Vacker målning förresten, kram.

  3. Jag förstår exakt vad du menar, jag kände så i två år men sen gick det över och nu har jag känt så i en vecka igen. Även fast man umgås med vänner eller gör saker som man blir lycklig av räcker det inte, det är precis som du säger, något saknas. Du kanske har en depression? Även fast du säger att du inte är deprimerad så kan man känna sig tom av det. Eller så kanske det går över om några dagar. Jag hoppas du blir bättre i vilket som 🙂

  4. Dendär tomhetskänslan har man med sig hela livet, i perioder. Det ÄR inte alltid tjohej, kul, glatt, skoj, ibland bara ÄR livet, liksom en grå gegga man trampar i. Det är vardagarna, de flesta dagarna,, du kanske längtar hem, omedvetet, du kanske har fel människor runt dig, inte vet jag. Tomhetskänsla har man ibland, det hör till. Det är inget farligt, bara tråkigt. Håll ut eller åk hem, gör det som känns rätt för dig. Lycka till.

  5. den där känslan har jag haft så länge jag kan minnas. Ofta får jag dåligt samvete, för det finns perioder som jag egentligen borde vara lycklig, men istället känns det bara som ett växande hål inom en. Ingenting har hjälp. Eller jo, alkohol har fått bort tomhetskänslan, men bara temporärt.

    När och om du kommer på hur man slutar känna sig sådär, dela gärna av dig, jag behöver verkligen ta del av det i så fall!

  6. När vi har allt vi behöver och inte längre behöver kämpa för att överleva förändras perspektivet. Plötsligt bli livets meningslöshet väldigt tydlig, och det är en sanning som är tuff att leva med.

    Man får försöka hitta ett syfte med sin existens eller förneka den krassa verkligheten så gott det går. (Inte min mening att sprida mer deppighet här, men så här ser det ut i mina ögon. Jag borde antagligen försöka bli religiös.)

Kommentera

