The last picture will make noice

Pojkarna röker weed och jag har precis varit i Kreuzberg för att träffa andra konstnärer. Jag kommer eventuellt ha ett samarbete med en äldre konstnär som gör de mest fantastiska verk. Spanskt ursprung, mycket dramatik och känslor i hans verk.
Det som gör honom extra intressant är att han är brännskadad, han har knappt något ansikte kvar. Sorg.
Att utsättas för något sådant gör en annorlunda, intressant, speciell. Jag kommer alltid komma ihåg honom.

Imorgon blir det upp tidigt, ska äta frukost med honom och sedan på kvällen blir det middag med de andra. Älskar livet här. Varför åkte jag inte hit tidigare? Jaja, jag har tjatat i en månad nu angående Berlin. Move on with life!

Den sista bilden kommer kanske provocera vissa. Jag har censurerat den eftersom min släkt läser bloggen. Vad tror vi? 

_MG_4838 profilbild (2)

 

20 reaktioner på ”The last picture will make noice

  1. Då jag var ung på 80 talet fanns gruppen alphavill som gjorde några odödliga klassiker big in japan forever young sounds like a melody. Jag var med när deras låtar var nya hamnade överst på alla hitlistor. Dom var anarlkister som bodde i kollektiv i kreuzberg i Västberlin som det då hette. I sina första presskonferenser när dom öppnde sig för världen talade dom om anarkismen. Den som var bandets kompositör hade artistnamnet Frank Merteins egentligen hette han Frank Sorgats kom från ett ställe som heter Ebingen. Han hoppade av hängde ihop med et tjej som sjungde falsk dom spelade in en singel skiva där det hörs som ingen gillar. Sen har han haft någon långvarig psykos som man kan få av droger. Bättre om dom haft flera framgångar med ännu vackrare musik och satsat pengar på sina anarkistdrömmar. Intressen ville tydligen sabotera detta. Fråga runt om någon veteran vet mer om Alphavilles anarkistkollektiv. Om någon lever kvar är dom väl drygt 50. Ännu tidigare på 70-talet i USA blev artister som ogillade vietnamnkriget plötligt drogberoende och också deras fans istället för att protestera mot det som är fel jätteflummiga.

  2. Håller nog med Rob. Bilden är vacker men ingen provokation. Inte i dagens läge. Själv hade jag inte velat lägga ut mig inför släkt och vänner ändå men det gör man ju som man vill. Är du Jenna nu eller Hanna ? Ha det gott i Berlin 🙂

Kommentera

