Skin beauty

Såhär är det, en bodylotion är till för att balansera din hud. Jag själv är mycket torr och behöver mycket fukt, därför fungerar inte dessa H&M eller bugetvarianter för mig eftersom de endast är till för att dofta gott.
Min absoluta favorit är Clarin’s klassiska lotion, den ger mig fukt och irriterar inte min hud eftersom den är parfumefri. Elizabeth Arden’s green tea är också en vinnare.

Så, nästa gång ni köper en ny lotion… Tänk på att det kan vara värt att investera några hundralappar extra, eftersom den faktiskt ska hjälpa din hud. Clarins egna lotion börjar på 19 euro för en liten flaska, medans min stora som räckt i ett år kostar ungefär 60 euro.

beauty1 beauty2

 

 

Puss 😉

 

 

3 reaktioner på ”Skin beauty

  1. Eller så låter man huden sköta sig själv. Använder inte tvål eller hudlotion. Svett är fettlösligt så man behöver inte tvål. Använder man inte tvål torkar man inte ut huden heller(med annat än vatten men det är ju rätt oundvikligt) och då behöver man inte återfukta den med konstgjort kemikalieskit.
    Nopoo.se

Kommentera

