Komplex

Jag älskar,
Min näsa
Min mun
Mina ögon
Min kropp
Mina naglar
… Jag älskar mitt utseende, det är perfektion.

Men så har det inte alltid varit. Ni som läst min blogg ett tag vet om att jag inte haft den bästa uppväxten.
Det tog flera år för mig att börja älska mig själv, på riktigt. Verkligen uppskatta varje liten del av ens utseende och personlighet.
Hur jag vaknar upp på morgonen med ett, ursäkta, knullrufs. Det är gulligt.
Att jag alltid äter för fort, nästan som en barbar. Att jag är passionerad och ger mina pojkvänner presenter.

Jag älskar mig själv mer än livet. Man måste älska sig själv, för vem ska annars göra det? Ni ser, vi har för många komplex idag. Vi fokuserar i princip alltid på de negativa sidorna hos oss själva istället för att faktiskt se dem som unika drag.
Mitt största komplex var min näsa, men nu älskar jag den. Jag har ett utseende man kommer ihåg, något man inte svischar förbi och bara glömmer.

Mitt tips till er är… Sluta fokusera på det negativa, ni är friska och vackra. Alla människor är vackra, den gamla damen med rynkor på halsen som läser en bok i parken till den lilla flickan på 15 år som sminkar sig lite för mycket för att passa in.

Ni gör världen en tjänst, för ni gör den unik.

hanna1 hanna2 hanna3

 

Det här är jag, precis som jag är. Nyvaken och osminkad.
Detta är den riktiga Hanna.

 

24 reaktioner på ”Komplex

  1. Hej vännen! Nu var det några dagar sen sist. Hur går det? Saknar dig här. Du verkar ju ha det finns. Just do it!!! största kramen.

  2. Älskar verkligen din blogg! Du skriver så grymt bra saker. Man mår alltid bättre efter att ha läst din blogg. Du skriver så passionerat och du verkligen sätter ord på allt. Vackraste Hanna ❤

  3. Snälla kan du svara på om du bor i vallentuna, såg en bild på dig när du satt på ”våning ett” i vallentuna centrum!! Snälla svara!:)

  4. Du har SÄKERT hört det av så många,
    Men jag har följt dig nu i exakt 1 år och det är kanske inte länge MEN du inspirerar mig och säkert många många fler!!
    Du är otroligt ursäkta svordomen JÄVLIGT vacker både med och utan smink, nej jag smörar inte utan jag vill säga hur jag känner och vad jag tycker!!! DU är grym!!!
    Dina målningar är otroligt vackra, sann konstnär, fortsätt så du kommer att komma såååååååå långt!
    Du är stark och du utstrålar med så mycket ljus och glädje!
    All lycka till dig Hannah!!!<3

  5. Du skriver verkligen bra och uppmuntrande tills jag kommer till denna kommentaren:
    ”Sluta fokusera på det negativa, ni är friska och vackra”.

    Vill bara uppmärksamma att vara försiktig med att använda ordet ”frisk”. Jag har exempelvis en allvarlig, men inte livshotande sjukdom sedan 2 år tillbaka. Jag ser mig inte direkt som frisk. Åh jag vet inte hur jag ska få fram min poäng! Var bara sparsam med att använda det ordet tack för att det är så sårande att läsa när man inte är frisk och mest av allt bara vill vara frisk igen.

Kommentera

