The ugly truth

Jag är nykterist. Jag dricker inte alkohol och jag trivs med detta.
Ändå känner jag mig förbannad att jag igår blev illa behandlad på grund av detta. Jag har jobbat extra på en nattklubb för att träffa nya vänner och lära känna staden – jag älskar ju livet här.

De flesta brukar droger här som om det vore godis, men jag står utanför den mallen. Life without chemicals, är mitt motto.
De erbjöd mig en drink, jag tackade nej. Jag vill inte dricka på min arbetsplats, jag är seriös.
När man är född som jungfru är man väldigt strikt och noga med regler, och jag antog väl att det är samma regler i Sverige som här.

”If you don’t drink, it’s better you go home”.
Ja, tack och hej. Jag drar, jag är värd mer. Inga pengar i världen kan få mig att ändra på mitt liv, jag har självrespekt.
Det sista jag sade var,
”Thank you for doing this to me, good luck with your club. I realize I’m better than this thanks to you.”

Jag har respekt för mina val och mig själv, inte en jävel kan få mig att göra något mot min vilja.

hot1 hot2 hot3

12 reaktioner på ”The ugly truth

  1. Bra gjort, man ska inte behöva dricka om man inte vill!
    Om du lever utan kemikalier så använder du väl inte schampo, balsam, ansiktsrengöring och kräm som innehåller kemikalier, smink som innehåller kemikalier, osv.?

  2. Tyvärr är Berlin drogernas huvudstaden- det är sa perverst enkelt att fa vad som helst där- men bra att du stod pa dig!
    Jag hoppas att du fortfarande trivs bra i Berlin för det är, trots allt, världens finaste och mest interessanta stad.
    Okay och det här kommer lata väldigt stalker-ish, men om du vill ha om hur att handskas med oss tyskar eller bara nagon att prata med, sa kan du bara höra av dig.
    Jag tycker om din blogg jätte mycket och du verkar vara en interessant person
    //Kramar Lotta

  3. Det är strångt att gå sin egen väg. Jag tycker att du är fantastisk. Utan droger orkar du mer och slösar ingen energi på återhämtning… Jag tror på dig. Kram

  4. Jävlar Hanna.. När jag upptäckte dig så tänkte jag ”Tjejen har fan ingen självrespekt, finns ju nästan inte en jävel som gillar henne”. Om någon tog upp dig och liksom börja snacka om dig, så var det bara en massa negativa saker som sas om dig. Men du har verkligen förändrats, och det är skit bra att du har slutat röka och att du längre inte dricker, och även personligheten ser man förändring på. Du ser dessutom smalare ut, fortsätt så Hannah 🙂

    Btw , du passar skit bra i brunt hår 😀

Kommentera

