And she never had it

Jag är ingen perfekt människa, tvärt om, jag har många brister. Jag är otålig och kan verka arrogant och ibland otrevlig. Med mina nära är jag för generös med gåvor och pengar, i ett förhållande är jag passionerad och kan vara för kontrollerande.

Men jag har en personlighet. Jag anpassar mig inte efter någon, jag skulle aldrig kunna vara en timid tjej utan personlighet som anpassar sig efter partner, vänner och status.
Jag undviker att se ner på människor, men när jag ser en tjej som likt en kameleont anpassar sig efter någon annan känner jag avsmak.
Hon har inget eget tänk, hon vågar inte. Tänk om de inte gillar henne?

Lina är 20 år och är beroende av att vara omtyckt. Hon har aldrig haft egna åsikter eftersom hon kan verka provocerande. Kanske är hon uppfostrat att vara undergiven.
Lina är en tjej man aldrig lägger märke till, hon är beroende av kärlek och att alltid veta att någon älskar henne. En partner är hennes triumf, någon kan gilla henne minsann.
Att partnern tröttnar på Linas brist på personlighet förstår hon inte. Hon gör ju allt för honom, hon ändrar sitt umgänge och intressen för att passa ihop med honom.
När Lina är ensam känner hon sig tom. Hon har allt, men ändå inte. Lina är en tjej man aldrig lägger märke till, för hon är en kameleont.

sho3

 

2 reaktioner på ”And she never had it

  1. Lina är, i mina ögon, en tjej som behöver förbättra sin självkänsla. När du skriver avsmak för dessa typ av tjejer så blir inte resultatet, att de läsare, som känner igen sig blir starka. Att vara en som vill rätta sig in i ledet, inte synas för mycket men inte heller höras för lite är för många en otrolig jobbig egenskap. Jag lever ett himla primitivt liv, på mitt helt egna sätt. Men jag har många vänner och bekanta som är precis som Lina. Det är kul, man kan hjälpa till, få sina vänner att stå för det dom tror på, jag peppar, lyssnar och ger beröm för tankar som många inte ens trodde fanns hos den här personen. Är man som människa lyhörd, uppmärksam och intresserad av människan så kan man få ut den lilla Lina de har i kroppen och faktiskt förstå att de sitter på en exakt likvärdig livshistoria som dig själv. Bara de att dom har haft för mycket folk runtomkring sig som känt exakt likadant. Jag vill inte synas för mycket men inte heller höras för lite. För få ”äkta” tankar kommer ut och man är som ett spel för galleriet.

    Alla är vi unika, alla har vi en historia, värd att berättas, värd att lyssnas på.

  2. Du har ju själv haft ångest säger du. Vissa förstår nog inte sån ångest som du haft heller ? !? Det är ju också en slags rädsla
    Du säger att du inte ser ner på nån, men samtidigt låter det precis som du ser ner på den där Lina . Medan du klappar dig själv på huvet . Eller ?

Kommentera

