Shallow

Yta. Hela vår värld speglas av yta. Vi ska ha mycket saker, materiella ting och ett utseende många tycker om. 
Så mycket pengar vi spenderar på detta, när det egentligen inte spelar någon roll. 
Vi glömmer bort allt som verkligen är viktigt – att vara frisk och genuint älskad.

Visst, jag kan också uppskatta skönhet. Jag mår bra att känna mig fin, jag mår bra av vackra saker, jag är estetiskt lagd så jag behöver fin miljö.
Men det styr inte mig, jag bryr mig inte om jag går upp 30 kilo eller måste bli av med alla mina saker. Det spelar ingen roll, egentligen.

love

 

Jag blir rädd när jag ser min lillasyster ha komplex över sitt utseende. Hon är ett barn, hon behöver det inte. Men det är vårat fel, samhället har format den yngre generationen att sträva efter yta. 
Vi glömmer bort att vara tacksamma för vi varje dag kan gå ut och andas in frisk luft. Vi är friska, men vi glömmer det.
Det jag vill komma fram till är, lagom är bäst. Man kan tycka om skönhet och mode, men så länge det inte styr dig, är det ett hälsosamt intresse.

Jag tänker mycket på att inte vara för ytlig inför mina småsyskon, för jag kan vara ytlig. Jag försöker inte sminka mig eller gå runt i fina kläder för de ska förstå att den skiten är inte viktig. 
När du är 80 år och verkligen inser vad som betyder något… Är det dina materiella ting eller alla underbara minnen? 
I din grav får det inte plats något, bara du själv, dina minnen, och din själ.

Att inse detta är vägen till riktig lycka, inte kemisk lycka.

la1 la3

3 reaktioner på ”Shallow

Kommentera

