Pay for your own shit you poor piece of shit

Idag unnade jag mig lite nya smycken. Såhär såg de ut! ( Ja, jag SKA sluta shoppa… Köpstopp nu! )

b1 b2

 

 

Rawr!

Sedan tänkte jag på det här med bloggare och freebies. Visst kan det vara lite ballt att man får gratis skräp från Kina hemskickat till sig för att sedan skriva något inlägg om det på sin blogg…
… Men really?
Jag tycker det är så fattigt. Bloggare har ju inga pengar egentligen, om vi inte räknar dom som har ett starkt varumärke och en köpstark målgrupp, där har vi en bloggare med bra inkomst.
En vanlig bloggtjej tjänar kanske 15 tusen efter skatt per månad. Genomsnitt för en vanlig svensson. Det är nog därför de tycker om gratisgrejer, för de har inte råd att betala själv.
När man inte har egna pengar blir det spännande att få saker gratis.

Bloggare gillar ju också att gå på krogen och dricka sprit. Gratis är gott även här. De går till något billigt hak och får en flaska billig skumpa.
VAD ÄR DET HÄR? Det är så… fattigt?!
Blir nästan arg medans jag sitter här och skriver. Visst, jag har också varit 18 och älskat när män betalar mina drinkar. Det har varit lite häftigt att bli bjuden, men egentligen…
En kille kanske betalar din utgång på 400, sedan förväntar han att sätta dig. Du kostar alltså 400 att ha sex med.
Det, mina vänner, är vad en ganska gammal skruttig prostituerad tar för att köpa sitt gram amfetamin. Nu säger jag inte att ni ligger med killar som bjuder, men när de är själva med sina killkompisar kommer de inte respektera dig för fem öre.
Du är ännu ett luder de betalar lite sprit. Ingen kille respekterar en tjej som förväntar sig att bli bjuden, därför att tjejen har satt sitt egna pris på sitt umgänge och kropp.

Men jag har varit ett drinkluder, men jag har vuxit upp från det här ”gratis är gott”. Det känns smutsigt på något vis.
Jag gillar att betala för mig, när jag och Alex äter ute betalar jag för mig själv. Han köper inga saker till mig, för det gillar jag inte. Alex ville köpa ett fint smycke till mig för att ”visa hans kärlek”, men det fick han inte.
Jag hatar att bli bjuden nuförtiden. Det känns billigt. Jag är en vuxen kvinna nu som betalar för mig själv.

b3

 

8 reaktioner på ”Pay for your own shit you poor piece of shit

  1. Bra gumman , det känns bättre att vara en självständig kvinna som köper sin mat , smycken mm . Du har kommit långt massa styrkekramar till dig!!!

  2. Super fina smycken. Köpte ju ett buddha halsband av dig på tradera, vet inte om du har hunnit skicka det än, men jag längtar då tills de kommer 🙂 Kram

  3. Jag förstår ditt tankesätt, vilket är ganska unikt nuförtiden. Tjejer drar på sig något lika billigt som dem själva, går på krogen eller till en klubb och förväntar sig att killar kommer att betala deras drinkar åt dem..

    Nu, lite humor: Så,om Alex nu skulle friat till dig, skulle du insistera på att köpa ringen själv?? xD

  4. Fy fan för dig som printrar in en så vidrig kvinnosyn i unga tjejer! Bara för att man blir bjuden på drinkar är man ingen hora! Tjejer har lika mycket rättigheter att gå ut och ha ett one night stand lika mycket som killar har! Jag blir så jävla trött på det där tänkesättet att tjejer alltid gör fel och killar alltid kommer undan! Då är det väl fan hundra gånger värre att män tycker sig ha rätten att betala för en tjejs drink och sen ha rätt till hennes kropp!

Kommentera

