Special look

Satt och kollade mig i spegeln idag, som vanligt (haha!)… Kollade in mina drag, mina ögon, mina läppar, min näsa.

När jag målar, vill jag ha ett ansikte med något speciellt drag. Jag till exempel, stor plutig mun och en rak lång näsa. Det är karaktär.
Varför eftersträvar vi en look som inte är speciell? En look man glömmer bort.
”Jaha, fint. Life goes on”

Ett ansikte ska vara speciellt, inte helt perfekt, men drag som gör det intressant att se på. Jag ogillar de ansikten som är sönderopererade och opersonliga… Man glömmer bort dem, de är inte roliga att jobba med.
Ett riktigt vackert ansikte har något speciellt inom sig, en karaktär att minnas.

Ställer jag två personer bredvid varandra. En kvinna som enligt mediamått är ”perfekt”, och en annan kvinna med ett utseende som inte är tråkigt… Väljer jag alltid det sistnämnda.

Så, kan vi inte göra en deal… Sluta operera oss till det opersonliga, uppskatta istället det som gör oss unika? 😉

lala1 lala2

9 reaktioner på ”Special look

  1. Det där är nog så sant så! .
    Många skådespelare genom tiderna har ju också begått misstaget att ”skönhets”operera bort vissa av deras lite mera udda drag, vilket faktiskt i många fall har lett till att de har fått färre roller, för deras ansikte sticker inte längre ut på den vita duken… Det är inte lika speciellt att se på dem längre, inget man minns. Exempelvis Jennifer Grey från Dirty Dancing opererade ju om sin näsa, vilket gjorde att en lovande karriär gick käpprätt neråt…

  2. Gratis länkning till DIN blogg! Denna blogg kommer inte att handla om mig utan den kommer att handla om ER och era kläder! Du kan enkelt bli länkad i bloggen och därmed få fler läsare än du har nu. Idén är att du skickar in din outfit bild för dagen via mitt mejl så läggs din bild upp i bloggen med en länk till din, super enkelt och helt gratis! Du behöver absolut inte ha någon blogg även om du vill visa vad du har på dig och du kan även vara anonym om du vill det, så länge du informerar mig om hur du vill ha det. Du får gärna skriva i mejlet var dina kläder kommer ifrån, om du har sytt dem själv eller helt enkelt inte vet.
    Du kan nå mig på Clothesoftheday@outlook.com
    Välkomna!

  3. Skulle varit intressant ifall du målade av mig. Har breda och tydliga käkben, tydliga kindben, stora gröna ögon, rak näsa, ”normalstor” mun. Tycker de flesta av dina målningar inte har breda käkben.

  4. Tycker det är bra att du står på sidan när man inte ska operera sig, dessutom hade du nog aldrig behövt det du är vacker och det är ju alla andra också på sitt egna sätt. Dock så tänker jag operera mig men dock inte helt ytligt men jag har ett stort problem jag älskar djur och mest hundar(har egen chiauhau), men jag är grymt allergisk och jag måste hålla mig borta får min lilla hund, tills jag fixat bort min allergi:). Dessutom tycker jag det är rätt så ok om man tar bort celluliter om man nu har det, de förändrar ju inte precis hur man ser ut:)

Kommentera

