Fuck this

Jag vet inte vad jag vill.
Vad håller jag på med, egentligen? Att jag ska vara en så komplicerad människa. Skör som  smör, men samtidigt hård som järn.
Förstår knappt vad jag håller på med ibland.
Försummar alla som verkligen älskar mig. För vad?
Något jag själv inte förstår.

Idag gjorde jag det dummaste jag kunde göra. Iallafall i tanken. Även det räknas väl som ett misstag… Jag var så nära.
Knacka på hans dörr, säga hej, ta en kaffe. Tänkte inte längre. Saknaden.
Den där psykologiska bieffekten vi människor har. Gräset är grönare på andra sidan.
Det bästa jag har finns framför mig, men jag tror inte jag vågar vara lycklig och slappna av. Svårt när man alltid blir sårad.
Lämnad ensam för att ruttna. Bildligt talat.
Hur kan människor se upp till mig? Jag förtjänar det inte…

beauty BEAUTY2 BEAUTY3

8 reaktioner på ”Fuck this

  1. Kan det va så att känna sig ” olycklig” är en bekant känsla som du vet hur du ska ” hantera” typ som en kär gammal vän. Om du förstår vad jag menar. Sen att känna sig lycklig är nytt, främmande och skrämmande…. Man känner inte igen känslan….

    Så är det för mig iaf
    Kram Cat

  2. Du klarar det… Backa och ta sats och backa inte hela vägen! You go girl! Du förtjänar visst att vara förebild, come on lurade hela Sverige och hade lätt kunna tagit värden också, målar grym konst och är en grym person!

  3. Du förtjänar att vara förebild! din konst är helt underbar och du är grymt vacker! Du är säkert helt underbar som person också 🙂

  4. Du är så otroligt vacker och färgstark hanna. Du är ärlig och en grym person. Därför ser folk upp till dig! Alla felar, alla har gjort det du har gjort.
    Ge aldrig upp Hanna, jag ser upp till dig

  5. Hanna, det är kanske just av den anledningen man ska se upp till dig. Att du rent av är mänsklig och felar. Du kanske ska stanna till en gång till och tänka, är jag lycklig nu? Är svaret ja, go for it! Är svaret nej, då tycker jag inte att kör det racet. Ingenting är värt att förlora sin lycka för. Och har man felat, gjort misstag, men i sin innersta ångrar sig. Då är man givetvis värd en förlåtelse. Du ska inte stämpla dig så hårt för att inte vara värd som förebild. Låt dina fans avgöra den saken! Ibland ser de saker hos en man själv inte tänker på alltid. Du är en fantastisk människa, på många sätt. Följt dig sen början!

    Ha det bra nu Hanna. Låt inget trycka ner sig. Ingen kille, vän, främling, misstag. Ta nya tag när du inser vad du verkligt vill och SATSA på det. Fös inte undan de som älskar dig när de kommer för nära, våga släppa in!

  6. Vi ser upp till dig eftersom att du är äkta. Du har inte något påklistrat leende och låtsas som att din tillvaro är perfekt. Du visar att du är människa! Du är precis som oss alla andra. Misstag gör man, vissa värre än andra. Men det är livet som ger oss läxor att lära av!

    Känner inte dig. Men som det trogna ”fanet” jag är hoppas jag att du får känna riktig lycka snart!
    Kram på dig Hanna, fortsätt vara underbara du. ❤

Kommentera

