Homeless

homeless2

homeless2

 

Tavlan är klar. Homeless är gjord i akvarell, blyerts och flytande tusch. För mig symboliserar den ensamhet. Guldpartierna är målade i 24 karat bladguld. Storlek A4.

De pengar jag får in för den kommer gå direkt till en dam i Vallentuna. Hon sitter alltid på en bänk bredvid ICA. Hennes man kastade ut henne, hon har inte jobbat eftersom hon har varit sjuk en längre period. Inte ens sjukpenning får hon, ännu mindre bidrag från soc.

Jag vill ge henne en slant, se henne le. Tacka henne för alla gånger hon tagit hand om Cookie när jag varit och handlat mat. Jag vill ge henne en gåva, hon har nämnt att det vore så skönt att ta in på ett hotellrum och ta ett varmt bad.

Tillsammans kan vi göra henne lycklig. För att hjälpa till tryck här.

5 reaktioner på ”Homeless

  1. Otroligt fint tänkt av dig! Gör fler sånna projekt 🙂 Kommer nog löna sig mycket efteråt och kommer nog kännas toppen när det är gjort! 🙂

Kommentera

