Ask me

Är det sant att du är nykterist? 

Svar: Jag slutade dricka alkohol för snart sju månader sedan. Anledningen är för att jag har dåliga gener. 80% av min släkt lider av alkoholmissbruk så jag tar det säkra före det osäkra.

Alkoholister skyller ofta ifrån sig att ”De vet hur man slappnar av” eller ”Fan vad tråkig du är då!” bara för de skäms över sig själva. När jag slappnar av köper jag godis och en coca cola och svullar till en bra film.
Det är så tråkigt med vissa människor som inte tänka sig leva ett nyktert liv, jag var själv så. Trodde inte man kunde ha kul utan alkohol, vilket man kan.
Ett fusk att skjuta fram problem, ingen människa som mår helt bra har behov att dricka alkohol. Då gör man som jag, man dricker läsk istället. Allt annat är bara ursäkter.

Mitt nya liv utan alkohol är fräscht, fyllt med energi,och jag mår bra. Alkohol ger ångest och skadar kroppen. Jävligt mycket kalorier också, det är som att äta tio stycken Big Mac&Co på Mcdonalds. Jag tänker flera steg, jag vill inte sluta som en alkismorsa när jag är 35.

press1

press2

 

10 reaktioner på ”Ask me

  1. Alkohol leder till dekadens och personlig undergång. Det är dessvärre någonting som en stor del av den svenska befolkningen inte lärt sig än. Peasants!

  2. Jag dricker nog ännu ibland, men är till stor del på krogen nykter. Och det är verkligen helt sjukt hur PROVOCERADE människor kan bli av det… Det sitter säkert i någon inre osäkerhet. Vet inte hur det är i Sverige, men åtminstone här i Finland så känns det som om man bör ha en brutalt bra orsak till varför man inte dricker när man är ute någonstans. Och helgerna planeras långt runt alkoholen, när och var man ska dricka nästa gång…
    Jag skrev faktiskt själv ett blogginlägg om det här för ett tag sen, om du är intresserad:
    http://getyourkix.wordpress.com/2012/09/05/om-att-vara-nykter-pa-krogen/

    1. Verkligen! Det är nog provocerande eftersom de vill ”dra ner andra i skiten”.
      Samma sak med de som missbrukar tyngre droger, de blir provocerade om man slutar, och gör allt i sin makt för att få denne att börja igen.

  3. Dricker själv bira då och då för att jag gillar det helt enkelt. Enda ångesten jag har över det beror på kalorierna. Dömer ingen som använder droger. De som hamnar i missbruk är det såklart synd om, oavsett om det handlar om droger eller annat.

  4. Otroligt vacker och klok du är! Jag blir så glad när jag hör människor som delar min åsikt angående alkohol, jag är också nykterist ^^
    Ditt inlägg var som att läsa mina egna tankar. så härligt!
    Kram på dig ❤

Kommentera

