Helping a homeless one

Som jag skrev på min facebook (hela 500 gillade den statusen!) vill jag göra något fint för någon annan. Jag har en tanke att skapa en canvas med ett motiv som för mig symboliserar de hemlösa. Jag är inte klar ännu, men här får ni se en sneak peak + en bild på mitt lejon i brons som väger 200 kilo… Haha…

homeless1 homeless2

 

Jag vill hjälpa andra. Jag vill kunna ge en hemlös en peng, som jag vet kommer gå till något bra. Inte droger, inte alkohol eller något. En hemlös med gott hjärta, men som hamnat fel i livet. Alla förtjänar en andra chans. Vi kan inte göra allt, men vi kan göra något… Det är vad som räknas.

11 reaktioner på ”Helping a homeless one

  1. ååååh, så sjukt underbar är du!
    tycker är en super härlig & söt tjej, har alltid haft dej som förebild, du är en väldigt stark person också. snälla kolla/kommentera min blogg, det skulle betyda sjukt mycket för mej! 🙂

  2. Det är mycket omtänksamt av dig. Men jag känner att man aldrig riktigt vet vad pengarna kan hamna ändå så jag skulle istället köpa något praktiskt istället till denna person.

  3. Jeg synes det er en utrolig fin idé. Så omtenksom du er. Jeg leste innlegget ditt om ”Jockiboi”, og jeg så du skrev at du ønsket å fungere som en mentor for unge jenter som vil drive med kunst. Det hadde betydd utrolig mye for meg om du kunne tatt en kikk på mine maleri og kommet med råd/kritikk. Jeg har stor respekt for deg som menneske og kunstner.

    https://www.facebook.com/pages/Sol-Kunst-Blogg/288530884543799

    Klem fra Sol. Norsk leser.

  4. Jag kommer ihåg mitten av åttiotalet att det började finnas hemlösa. Det var något som inte skulle få finnas i ett bra land som vi trodde att vi levde i då.

    1. Tyvärr måste jag säga att de har alltid funnits hemlösa och även på 70-talet drogs allternativa julfirande igång för att gynna de som inget hade. Tycker det är en fin gest av dig Hanna 🙂 och till er som röstat nej vill jag bara säga att det är lättare att bli hemlös än vad man tror och det inkluderar även barn. 😦

  5. från då du kom ut i media, och då man började kolla in din blogg har jag varit fast!
    Du är unik och hoppas du kommer långt i livet med dina konstvärk!
    beundrar din starka sida med att skriva det så personligt och ändå öppet på bloggen!
    Du är min insperations källa!

Kommentera

