Post # 4

En pojkvän kan väl inte våldta? skrev en läsare till mig. Jag brukar skriva med er ibland, och den här gången pratade vi om att hennes pojkvän tjatade om sex hela tiden. Tjejen gjorde det för att ”han inte skulle hitta någon annan”.

Jag hade en pojkvän i nästan fyra år, av alla gånger vi hade sex tog jag intiativ tre gånger. Han var 22 och jag 15.
När vi skulle lägga oss var det alltid den där känslan, ”nu ska han ta på mig och sen har vi sex i fem minuter… SEN får jag sova”.
Jag hatade att ligga under honom och se hans förvridna gollumansikte skrika ut sin fjuttiga orgasm. Jag VILLE inte ligga med honom.

”Jag är trött, vill bara sova”
”Kom igen, det går fort.”
”Nej…”
”Jo, du kommer få det så skönt!”
Så våldtog han mig ännu en gång.

Jag kunde sitta vid datorn och skriva på min gamla blogg och kände hur han tvingade sig på mig. Jag kunde ta en dusch och fick ett extra sprut. Det var som om min kropp var hans ägodel.
Tillslut fick jag psykiska men, min kropp hade stretat emot så många gånger så de tillslut blev fysiskt. Vi kunde inte längre ha sex. Då ville han ha oralt, eftersom ”resten av min kropp inte funkade ju”.
Så då våldtog han mig igen, och igen, och igen. Varje dag gjorde jag något jag inte tyckte om eller ville. Bara för att han skulle bli nöjd.

”Jag vill inte… Kan vi inte göra något annat?”
”Vi gör det sen, fixa till mig nu bara snälla!”

En pojkvän som våldtar. Varje gång han inte accepterade ett nej blev jag mer osäker och deprimerad. Bör jag tillägga att jag aldrig nådde klimax med honom? Aldrig var attraherad? Mina svårigheter försvann när jag träffade en ny, som aldrig skulle tvinga sig på mig mot min vilja.

Jag vet om att det var länge sen, men det sitter fortfarande i. Hans händer på mig när jag inte vill, hans flåsande i örat så jag vill spy, hans sätt att inte respektera min kropp.

2098_45117269339_888_n

 

16 år och precis våldtagen.

 

24 reaktioner på ”Post # 4

  1. Älskade gumman ❤ Du är så fin och jag är sååå glad att du ÄNTLIGEN börjat blogga igen så man har något vettigt att läsa 😀 Må bäst underbara du och sköt om dig. Kramar ❤

  2. Jag har sett många tjejer som försämrats sen dom blev ihop med någon. Personen var en skitstövel som gör att jag tycker hon är lika dan. Några få har sett riktigt lyckliga ut det är ju bra. Nu förstår jag lite mer kvinnor är mysko.

    1. När man är ”tillräckligt ung” finns det inte alltid möjlighet att säga nej. Osäkerhet kanske? Rädsla? Skälen är många. Jag ifrågasätter också människans oförmåga att kunna säga ifrån ibland, men så kommer jag ihåg att jag själv en gång i tiden var just ung. Det har inget med kön att göra.

  3. Jag hade det precis sådär när jag var 17 år. I ett år var vi tillsammans, tillslut vågade jag faktiskt göra slut trots att jag var livrädd för att bli ensam resten livet för att jag var ”dålig i sängen, hade för små bröst & inget liv” som han brukade säga. Nu är jag 24 år, har en massa vänner, pojkvänner & en ingenjörsutbildning bakom mig. Det skulle vara så jäääääävla nice att få träffa honom igen för att se hur värdelöst det feta, fula, obildade äcklet har det idag 🙂 Jag är awesome!

  4. Jag vet precis hur det känns! Ung och dum som man var…. Jag va jättekär i killen men han ville bara träffas för att ligga. ”kom och titta på film!” Och sen tjata sig till sex. Ibland blev det bara en avsugning så jag blev av med skiten. Men det va aldrig något konstigt… Som att det skulle göra ont efteråt, varje gång. Tillslut förlorade jag sexlusten helt för honom, men va fortfarande kär lixom. Så, så fort han hörde av sig gick jag över, för jag tyckte att jag skulle vara glad över att någon ville ha sex med mig över huve taget. Man vet aldrig när man får sex nästa gång. Men eftersom att han fortsatte ha sex med mig så fick jag en obehaglig känsla efter varje gång, och den höll i sig. En känsla som att jag vore äcklad av mig själv som tillslut dök upp när den ville. Den mest obehagliga känsla man kan tänka sig, som jag varje gång den dök upp tänkte att den vill jag aldrig känna igen! Oftast i de mest assexuella situationer som när jag fika hemma hos mormor, men försvann när jag börja tänka sexuella tankar, men då blev det obehagligt på annat vis för det ville jag inte tänka på när jag satt hos mormor precis… Det har tagit mig flera år att bli av med de psykiska. Känslan spöka efter varje gång jag hade sex och det spela ingen roll med vem. I flera år. Idag förstår jag inte hur jag kunde gå med på det, men det kanske just va det här som gjorde mig så stark som jag är idag. Om man har sex mot sin vilja kan det sluta illa! Det borde de ha undervisat i skolan, om inte annat börja nu! Alla unga borde veta att de som verkar så oskyldigt i början kan ge skada både fysiskt och psykiskt. (Idag, 4 år senare, mår jag bra.)

    1. Håller med! Skolorna borde undervisa sånt mera, speciellt när man är ung och inte vet så mycket vad som är rätt eller fel.
      Jag själv var tillsammans med också sån skitstövel. Han tvingade på mig att sex, fast jag inte ville ha det. Så fort när han ville ha sex,
      medan jag visade att jag inte ville det.Då trodde han jag tyckte inte om honom längre, eller ha träffat någon annan ( fast jag gjorde ju aldrig det) eller han tycker att jag är så jävla tråkig! Jag mådde så dålig pga detta och fattade inte att det är inte fel på mig då!
      Jag var väldig ung och han var också mycket äldre än vad jag är.
      Så ställe upp för honom för sexet, fastän jag inte ville det. Jag var helt enkelt rädd.
      Han har gjort så mycket sjuka saker, bland annat övergrepp på mig eller sa massa hotfulla saker till mig.
      Massa annat som jag inte orkar att gå genom.

      Men jag gjorde slut med honom efter två år, vilket det kändes så jävla skönt!
      Men två månader efter mådde jag så dåligt, att jag grät och grät och fattade inte varför. Nu vet jag att det var tårar som hade hållit inne för länge som när jag var tillsammans med den dära idioten, som jag kunde släppa ut nu.

      Idag är jag 21 år gammal, har ett jobb, vänner och bor tillsammans med världens snällaste, omtänksamma och kärleksfullaste killen som man kan ha!
      Så jag mår jättebra idag!

      Men jag har gått till min kurator och till brottsoffer och har pratat ut om det som hände med mig och förra detta.
      Hon på brottsoffer sa att jag blivit psykisk misshandlad med inblandad med att jag blev våldtagen där med. Men jag fattade aldrig det för flera år sen! Förän nu fattade jag det! Jag skulle kunna anmäla honom, men jag orkar inte, plus att jag har inga bevisen kvar som jag raderade bort allt ha med honom att göra när jag gjorde slut med honom för flera år sen.

      Jag blir så jävla irreterad på folk som säger bara ”varför gjorde du inte slut med honom på en gång?”
      Det första hur ska man veta när man är ung och osäker att veta vad som är rätt eller fel?
      När man är tillsammans med en sån person, då vill man bara se det bästa hos personen eftersom man älskar den ju och se aldrig eller inte vill tänka på det dåliga sidan av ens egna panter.
      Jag känner så många kvinnor och vissa är dessutom äldre som har varit med om såna män, gör slut och blir tillsammans med sån typ igen! Om och om igen! De fattar inte varför. Det finns kvinnor som har varit tillsammans med såna svin i 10 år eller mer.
      Jag menar det är inte lätt ju att veta om det är en själv som är felet eller om det är panter som är felet på.

      Det finns också kvinnor som är också är lika hemska som män.
      Jag har en vän som är helt kontrollfreak och svartsjuk lätt så fort när hennes pojkvännen gör något.
      Jag råkade se på deras medelande på Facebook vad de skrev till varandra, min vän skrev så kränkande, hotfulla, hemska saker till honom där han blev ledsen och försökte förklara varför han inte svarade på telefonen tex. Jag kände igen mig där lite när jag såg det och blev jävla rädd hur en vän till mig som jag har känt i flera år som kunde vara så jävla elak! Skrämmande..
      Jag önskar att jag kunde säga till honom gör slut med henne, jag misstänker att han känner sig inlåst.
      Fast det är så svårt är det är en väns pojkvänn. Det är inte bara jag som tycker så utan flera tycker så om dem.
      Och än idag är de fortfrande tillsammans. Han är så ung plus att det är hans första flickvän, då menar jag hur ska han veta vad som rätt eller fel?
      Men jaja!

      Hanna, jag tycker att du är modig som vågar berätta detta, för det är inte många som gör det.
      Jag förstår precis vad du har gått genom!
      Du är en riktigt stark tjej!
      Ha en fin dag! Kramar

  5. Har hänt mig samma sak.. killen jag var tillsammans med tvingade mig till att suga av honom bokstavligt talat.. De var vidrigt.

  6. Kul att du har börjat att blogga igen, och ännu roligare att du blivit frisk 🙂 Du verkar som en sådan snäll och go person, nu när du har lagt bort ”fjortisrollen”, och blivit den riktigt Hanna! 🙂 Sköt om dig!!

  7. Jag vet precis hur du hade det. Det du beskriver här är en exakt beskrivning av mitt förhållande med en kille under sista året i gymnasiet. Dock så var han också så att jag inte fick sitta och plugga ifred, och fick inte ha några kompisar att umgås med. Fick inte ha egna tankar eller åsikter. Det är sjukt. Och jag blir ruskigt inspirerad av dig. Tycker att du är fruktansvärd stark som skriver om detta och allt annat.

  8. Det är tråkigt att du har gått igenom någonting sådant, men det är mycket i denna historien som du låter förbli osagt till din fördel. Jag tänker på när du använder enormt kraftfulla ställningstagande att du blivit våldtagen av din pojkvän som tjatar. Frågan är om han tvingade dig fysisk (vilket en våldtäkt är) att ha sex med honom, eller om han tjatade på dig till det att du gav med dig och hade sex med honom. Det finnes en oerhörd och distinkt skillnad mellan de bägge,det är att det sistnämnda inte är en våldtäkt. För även om du innerst inne inte ville ha sex så blev du aldrig fysisk tvingad utan du gjorde det av egen vilja, även om det var för helt fel anledningar (psykisk tvingad kan man aldrig bli, för isf skulle tankekontroll vara möjlig). Det är snara en fråga där den andra partnern utnyttjar ens svagheter och manipulerar en, vilket är för jävligt, i synnerhet där du var i underläge genom att du var 15 år och han 22. Men det är ingen våldtäkt, faktum är att om så är fallet gjorde du det av egenvilja, även om du blev manipulerad till för att du inte kunde säga nej.

    1. tjatsex är våldtäkt idiot, killen ska respektera vad tjejen säger direkt. Och jag läser faktiskt inget om att hon säger ja. (”Jag är trött, vill bara sova”
      ”Kom igen, det går fort.”
      ”Nej…”
      ”Jo, du kommer få det så skönt!”) och efter detta knullar han henne ,alltså våldtäkt.

  9. ”Sten”, tråkigt att du inte tillför underbyggda argument för att föra diskussionen framåt i en positiv riktning. Nope, att tjata på någon för att den ska ge med sig är inte att tvinga någon, med andra ord är det inte i närheten av en våldtäkt.

  10. Väldigt smart där av dig att börja prata om helt andra saker för att frångå ämnet. Synd att du inte kan se längre än vad du själv tycker, och du verkar bara tycka saker för att tycka, inte för att egentligen försöka förstå saker. För att illustrera för dig poängen; tänk dig en 4 åring som tjatar på sin mor om att få godis i en timme tills det att mamman ger mig sig och ger henne det bara för att hon inte orkade med tjatet något mer. Har 4 åringen TVINGAT mamman att ge den godis menar du? Det är snarare mamman som av egen vilja gav godiset för att slippa tjatet. Det viktiga här är att mamman gjorde det av egen vilja, om än av fel anledning då hon gjorde nåt som egentligen gick emot hennes värderingar, känslor eller vad det än må ha varit.

    Det sista du sa om att ha sex med någon som sover har ingenting att göra med detta. Det är någon som inte är medveten och har någonting att säga till om. Men även detta är en gråzon av många anledningar.

    Nu skriver jag inte mer för du ”sten” dessvärre inte tillför något till en diskussion utan kommer med ogenomtänkta kommentarer fulla av fördomar och ignorans.

  11. Lyxproblem egentligen. När jag var 15 var jag en blyg kille som inte haft sex. När jag var 22 var jag en blyg kille som inte haft sex. Jag var närmare 30 innan det hände. Var glad att du tillhört de lyckligt lottade som fick något. Gör det bästa av situationen och säg hur du vill ha det.

    1. Fyfan vilken idiotisk inställning. Hur FAN kan du säga att hon är lyckligt lottad som blivit våldtagen? Det är som att säga ”Var glad att du blev misshandlad, då fick du i alla fall lite kroppskontakt”. Jag har också blivit utsatt för sexuella övergrepp, jag skulle varit jävligt tacksam om jag hade sluppit det sexet även om det hade inneburit att jag fick vara utan.

    2. Lyckligt lottad? Som kille borde du veta att tjejer har helt andra förutsättningar för att få kille än det är tvärtom – dvs, det är generellt sett mycket lättare.

      Eller så är du helt enkelt inte gammal nog att förstå det.

  12. O herregud vad tragiskt att läsa att så många tjejer har varit med om samma sak. Jag har också varit där ,även om jag snart är 27 kan man fortfarande ha svårt för att säga nej, det är ett halvår sedan jag gick ur ett tvåårigt förhållande och jag trodde aldrig att det var så vanligt och att så många kände som jag, Jag älskade honom och man vill göra allt för den personen men tillslut kändes det som att man bara var ett objekt, kul att han tycker man är attraktiv men man ska inte känna sig tvinga att alltid ställa upp och om man inte gör det blir det bråk och han tjurar sig till det för att det ska bli lugnt Och man gör det för sen är han på bra humör. Vad har hänt med synen på sex, att vi tjejer bara ska ställa upp göra det vi är till för eller? Det ska vara något mellan två personer och jag kan inte förstå hur man vill ha sex med någon spec sin partner när den personen inte vill. Dem borde absolut prata mer om det här i skolan att man ska våga säga nej och att det inte är fel, vi är inget dem bara har rätt till! då kan dem dra en runk!

Kommentera

