RIP Louis Vulgorette

”The bimbo is dead. Oops, I killed Louis Vulgorette”

Nej, jag är inte död. Men Louis Vulgorette är det. Var det inte ett lustigt sätt för henne att dö på? Ganska brutalt och chockerande, inte sant?
Jag funderade på att låta henne bli spårlöst försvunnen efter en vild kväll på Stureplan, men det kändes lite väl förutsägbart. Det fick bli en simpel och smärtfri död istället.

När jag sitter och skriver min första post här  lyssnar jag på Innocent Child med Arcana. Det känns annorlunda att skriva ett inlägg utan att spejsa till det. Jag är noga med att kolla stavfel och särskrivningar, jag tror att jag fått dyslexi på köpet. Tack så mycket.
Om ni ser något mystiskt stavfel som t ex ”ciuahua” eller ”u know u luve 2 hate me” är det för jag fått en arbetsskada.
För bara några timmar sedan lyssnade jag på ”Stupid Hoe” med Nikki Minaj.
Allt för att känna in sig i rollen som provokativa, hutlöst osympatiska och vulgära Louis Vulgorette. Det var vad min karaktär skulle heta från början, men i sista sekund ändrade jag namnet till mitt egna, Hanna Widerstedt. Jag ville få henne trovärdig,  därför vore det märkligt om jag hade ett helt annat namn. Mitt projekt skulle bli för uppenbart. Jag har dock alltid kallat min fiktionära karaktär för detta namn, för att  enkelt skilja på vem som är jag och vem som uppenbarar sig på min blogg.

Jag vet om att det finns många frågetecken just nu. Det förstår jag verkligen. Vem är Hanna Widerstedt?
Det får ni aldrig veta… Kanske någongång, men inte just nu.
Det jag ville var att få er att vakna upp, för tjejer som Louis Vulgorette finns. Det är detta vår generation läser, och inspireras av.
Dessa tjejer är dagens ideal. Vår framtid, och den skrämmer mig.

Istället för att göra en egen blogg fylld av hat och långa poster om hur tragiskt detta är, bestämde jag mig för att bli en av dem.
Jag förvandlades över ett videoinlägg till en fiktionär karaktär, som var allt som jag själv inte var. Jag ville förstå…

Tro mig, det har inte varit lätt. Jag har hatat Louis och jag har älskat Louis. Hon blev en del av mig själv.  Det är så när man skapar ett konstverk, man får en relation till det. Louis Vulgorette är mitt konstverk, min egen Frankenstein. Hon har fått människor att reagera, börjat tänka efter själva, hotat att mörda henne för hennes kontroversiella åsikter.
Hon har fått människor att vakna upp och reflektera.
Det här är den värld vi lever i, där unga tjejer sätter etiketter vad som är rätt och fel. Jag har varit en del av den, för att förstå varför.

Ps, jag förstår fortfarande att ni inte förstår. Ni ska inte förstå, ni ska reflektera. Har jag fått en person att göra detta är jag upprymd.
Då kommer dessa 10 månader att vara värda någonting för mig.

Jag kommer inom snar framtid inte befinna mig i Sverige, jag behöver vara ifred… Något jag verkligen inte fått vara under en lång tid… Ensamvarg som jag är.
Men först ska jag ta bort mitt rosa nagellack, färga håret tillbaka till min riktiga hårfärg, och göra av med all rekvisita som behövdes för att vara Louis Vulgorette. Ta fram mina gamla grejer och bli mig själv igen. Jag har saknat mig själv, kan man säga så?
Slutligen vill jag  berätta att ingen ligger bakom detta projekt, ingen konstskola, ingen grupp trotsiga konstnärer, det är Hanna Widerstedt som  skapat detta. Helt på egen hand.
Mitt nästa projekt kommer vara större än allt som Louis Vulgorette var. Kanske, kanske ni kan få ta del av det.

// Hanna Widerstedt

Läs mer om The LV-Project, och Tack Till

19 reaktioner på ”RIP Louis Vulgorette

  1. Av någon anledning kan jag tro på det här. Glimtar av en riktig person kom fram i BB-huset även fast det bara var för en kort stund och väldigt sällan.

    Även om det visar sig att det här LVprojektet är ”falskt” så tror jag att Widerstedt är smartare och mer ödmjuk än vad hon visar. Alternativt att hon bara glömt bort den sidan av sig själv. Sådant kan ju hända när livet kommer i vägen och försöker forma en till den där skitstöveln man egentligen inte är.

  2. Fantastiskt! Ibland behövs det orädda personer som vågar göra det oväntade för att öppna ögonen på folk och få dom att se allt det ohälsosamma som pågår i vårt samhälle. Tack!

  3. Hah! Called the fake från precis i början. Du skrev för välformulerat och stavfelsfritt för att ha de blåsta åsikterna som karaktären hade. Sen var en del videor lite väl udda i hur du försökte rationalisera skumma åsikter. Något som folk med skumma åsikter aldrig gör fullt ut.

  4. Du är ju himla grym!!!, hittade dig via KBP tjejerna, det du gjort är värt att tänka på, jag antar att du precis som katarina moa johanna michaela och elvira vill att bloggvärlden ska bli ett bättre ställe och om du har gjort allt detta för det så är du ju bara för underbar!!!!!!!!!!!!

  5. Hej Hanna! Jag måste medge att du helt och hållet lurade mig. Eller kanske är det inte att lura det du gjorde, men jag köpte ditt framträdande som sanningsenligt åtminstone. Kanske främst för att jag inte såg något värde i att ifrågasätta den. Din karaktär var mycket underhållande om inte annat och jag uppskattar projektet mycket. Väl utfört och välkommen tillbaka.

  6. Guud vad jag och mina kompisar gick på det. Vi tyckte ”hon” var sjuk i huvudet. Och jag tycker det du gör/gjort vissar att det finns vett här i sverige. Att någon har vågat stå upp och vissat hur det riktigt ligger till. Tycker iallafall det var grymt! Så var stolt över dig själv,riktigt stolt!

  7. Hanna, u go girl. Att vara den personen du var förut, det var hemskt, jag satt och svor över dig och din person många dagar i veckan. Det var väl därför jag fortsatte läsa din blogg, för jag ville se om det gick åt helvete med den förra Hanna Widerstedt. Din blogg ger bloggvärlden så mycket mer idag än vad den gjorde förut. Fortsätt i detta stuk och du kommer gå långt!

  8. Tack gode gud! Har kikat runt här på din nya blogg, och du verkar vara en helt underbar människa. Otroligt klok och smart tjej, fortsätt att vara den du verkligen är, fortsätter mer än gärna att läsa din blogg!

  9. Hej!

    Din blogg har sedan rätt länge varit med i Dekedans af Gurudas ”Bloggarnas hall of fame” http://gurudas.blogg.se/category/bloggarnas-hall-of-fame.html

    Jag har inte tid eller lust med den kategonin, inte trött på dig, 😉

    Du är välkommen att joina facebook sidan ”Cool blogs om du vill http://www.facebook.com/pages/Cool-blogs/192160950842632

    Läs mer här om vad babblar om
    http://gurudas.blogg.se/2013/april/cool-blogg.html

    Caoi & väl mött!!!

  10. Haha, förstod nästan att du spelade en roll. Ingen kan väl vara så dum som ”du” var… Lycka till med allt 🙂

Kommentera

